Klassieke baanwedstrijden

Naast de Athletics Champs wedstrijden voor de pupillen zijn er ook de klassieke baanwedstrijden. Dit zijn individuele wedstrijden waar je wel met je groep samen de verschillende onderdelen afwerkt. Hierin wordt niet in teams gewerkt, maar per categorie wordt een onderdeel gedaan. Ook samen met alle kinderen van andere verenigingen.

Je krijgt per onderdeel meestal 3 pogingen (sprinten 1 of 2 keer, lange afstand 1 keer). In deze wedstrijden heb je 3 – 4 onderdelen per wedstrijd. De wedstrijden worden zoveel mogelijk in de ochtend afgewerkt. (tot 13.00) Vooraf wordt is op de website van de organiserende vereniging een (voorlopig) chronoloog te vinden.

Voor bijna alle baanwedstrijden kun je inschrijven op atletiek.nu. Als het anders is dan staat dat op de website van de organiserende vereniging.

Bijna bij alle baanwedstrijden moet je voorinschrijven. De kosten voor inschrijving moeten meestal direct door de atleet (of ouders) zelf betaald worden. Lukt het betalen niet, neem dan direct contact op met de wedstrijdorganisatie. Zonder betaling wordt de inschrijving vaak geweigerd.

Crossen en wegwedstrijden

Voor bijna alle crossen en de meeste wegwedstrijden kun je inschrijven op inschrijven.nl. Als het anders is dan staat dat op de website van de organiserende vereniging. Voorinschrijven is meestal niet verplicht. Maar het inschrijfgeld is wel lager bij voorinschrijving. 

Trainer

Als je voor een wedstrijd inschrijft stuur dan altijd een e-mail naar je trainer, zodat hij/zij ook op de hoogte is van de inschrijving.

Licentienummer

Voor het inschrijven heb je het licentienummer nodig dat staat op de Atletiekunie ledenpas. Het nummer staat ook vermeld op de factuur die automatisch per e-mail verzonden wordt door de ledenadministratie (bondsnummer = licentienummer).

Informatie voor als je meedoet aan een wedstrijd

Verzameltijd: ongeveer 45 minuten voor het eerste onderdeel Je moet meenemen: speldjes, spikes (als je die hebt), clubtenue (als je die hebt, bij sommige wedstrijden verplicht), voldoende eten en drinken, zonnebrandcrème, je goede humeur.

Meer informatie over het clubtenue kun je hier vinden >>>